Hockeyrumpa

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

En ladda batterierna söndag.

Av Robin Gustavsson - 27 april 2014 17:03

Hallå igen! Jag har precis kommit in efter att ha slagit ett personligt rekord i ihopsamlade vuxenpoäng under en och samma dag. Jag fick en fix idé att jag inte tycker om ogräs på min uteplats och tog tag i saken och kämpade på för att få bort allt sådant. Nu har jag tänkt att jag har varit så duktig att jag förtjänar att inte göra ett enda dugg resten av dagen. 
Innan det har jag också städat resten av lägenheten, jag är en sån där mupp som gärna har det rent och städat omkring mig, jag trivs bättre då.

Nu har jag slagit mig ner i soffan och följer titelracet i Premier-League där Gerrard har halkat och Chelsea har parkerat sin helt enorma buss och ligger ner med kramp efter varje situation. Japp, fotboll är fantastiskt underhållande ibland. 

Bättre bollrull var det igår när Giggs fick debutera som coach för United. Det är första gången den här säsongen som jag faktiskt känner igen United. Man gick till anfall och kastade in inlägg och bara brunkade in bollarna sen, precis som det ska vara. Precis som det alltid har varit. Hoppas det fortsätter så och att det blir ett lyckat sommartransfer. Det behövs. 

Imorgon är det dags att ta tag i livet igen och ge sig iväg till plugget. Känns faktiskt inte speciellt tråkigt, efter en månad på Coop och en veckas ledigt där jag inte lyft en sten så har jag blivit väldigt rastlös och vill gärna få fart på grejerna igen. Det har blivit alldeles för mycket slappande. Jag börjar få ångest. 

Det bästa med den här vackra dagen är att NHL sänds på kvällstid idag, redan klockan 18 drabbar Rangers och Flyers samman. Följt av det Chicago mot Blues. Det är en riktigt hygglig tablå. 
Nattens matcher var ingen rolig historia, blev till slut så tröttsamt att jag beslöt mig för att plöja igenom två säsonger på FIFA samtidigt som San Jose bara gav bort ännu en vinst. Jag förstår inte vad som är problemet, dom spelar som ett lag som kan vara en vinnarkandidat ena matchen för att sen göra en David Moyes och bara kasta bort segrar. Men men, det har ju hänt förut, och har man hållit på dom i 15år så är man van och man vet att det kommer att gå åt helvete för eller senare. En liknelse mellan att hålla på Sharks i NHL och Arsenal i fotboll.

Från en sak till en annan, förhoppningsvis så kommer sommarfysen att dra igång till veckan. Jag är faktiskt så enormt dum att jag börjat längta till löparspår, svett och skivstång. För mig anser jag att den kommande säsongen kan bli enormt viktig för framtiden. Antingen tränar man och kör som en idiot och kommer vidare någonstans eller så får man fortsätta att harva. Jag har nu siktat in mig på det förstnämnda. Jag måste verkligen göra bra ifrån mig. Det är lite nu eller aldrig.  

Nu har jag tänkt att smsa damen och höra vad hon har för sig, jag tycker att jag har gjort tillräckligt idag för att behöva ta tag i disken också, då kan jag bjuda hem henne så kan hon hjälpa mig med det och samtidigt träffa henne lite. Det är ju en Win-Win situation. För mig. 

Puss & Kram skumbanan. 


 


 



 

Jag har också införskaffat en ny skönhet i kepssamlingen! 

Höj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Gustavsson - 6 maj 2014 20:02

Hallå där kött & blåbär! Jag har precis slagit ett världsrekord i diciplin dagen till ära. Jag har bestämt mig att från och med måndag (igår) ska jag ge mig ut och springa och gymma varje dag hela den här veckan så att man får igång flåset och bygger...

Av Robin Gustavsson - 4 maj 2014 17:29

Hallå! Idag fick jag lust att göra ett inlägg via iPaden. Det blir en rolig utmaning och förmodligen fler stavfel än vanligt då T9 förmodligen kommer att hitta på någon väldigt dum korrigering. Som vanligt. Som rubriken lyder hade jag tänkt att s...

Av Robin Gustavsson - 3 maj 2014 14:33

Tjena, hallå, hej!Ursäktar för den bristande uppdateringen här under de senaste dagarna, jag har dessvärre inte haft tid, eller rättare sagt har jag haft alldeles för mycket tid och helt enkelt inte gjort så mycket att jag haft någonting särksilt att...

Av Robin Gustavsson - 29 april 2014 17:04

Hallå i stugorna! Klockan har precis passerat 17 och jag har intagit soffläget och kommer troligtvis, med största sannorlikhet bli kvar här resten av dagen. En dag som började fantastiskt tidigt då jag klev upp redan klockan 4 för att kolla på Los An...

Av Robin Gustavsson - 28 april 2014 15:33

Tjena allesammans! Jag har precis kommit innanför dörren och just etablerat mig i soffläget för att koppla av en liten stund efter en dag i full fart. Dagen började vid tuppen och fortsätte med ett lättare träningspass på morgonen för att få iväg sta...

Ovido - Quiz & Flashcards