Hockeyrumpa

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Tillbaks till verkligheten

Av Robin Gustavsson - 28 april 2014 15:33

Tjena allesammans! Jag har precis kommit innanför dörren och just etablerat mig i soffläget för att koppla av en liten stund efter en dag i full fart. Dagen började vid tuppen och fortsätte med ett lättare träningspass på morgonen för att få iväg startskottet för sommarträningen. En lätt löprunda men ändå ett oroveckande bra tempo längst strandpromenaden. Förhoppningsvis kommer laget att dra igång med fysen denna eller nästa vecka. Jag verkligen avskyr att träna på egen hand, det blir aldrig lika bra som när man är fler och kör någonting gemensamt. 

Nu var jag tvungen att stanna av lite, jag köpte lite goldpacks i hopp om att spetsa till mitt FIFA lag lite grann, då flög United-keepern De Gea upp i säsongskort. Jublet som ekade i lägenheten då var i den högre klassen. 

Nu har jag samlat mig efter det och återupptar min dag. Efter löpningen gick jag till skolan och krigade på där tills en timme sedan då jag checkade ut och raskade hemåt, hann även förbi hemköp för att köpa en ny falukorv och lite youghurt.

Vad dagen mer har att erbjuda har jag ingen aning om. Jag har ingenting särskilt planerat eller några måsten. 
Det kommer nog dessvärre fortsätta som nu att jag bara tar det lugnt och laddar för nattens NHL matcher. Med tanke på att jag börjar skolan så tidigt som 09.00 imorgon kan det bli en tuff morgon, men det har gått förut och det är bara att kliva upp. NHL-slutspelet tänker jag då inte missa för nästan något i världen. Det finns inget bättre som sänds på TV, bara en Champions-League final går att jämföra med. 

Förmodligen så kommer mitt kära Sharks att återigen lägga sig ner och dö och torska och låta Kings utjämna till 3-3. 
Då kan det bli en väldigt spännande match hemma i Hajtanken på onsdag. Och då kommer man med största sannorlikhet bli väldigt besviken. Men det har börjat bli en vanesak. Dominanta och slutspelsklara efter halva grundserien och sen så sjunker man som en stor väldig sten när det blir allvar. 

Nu börjar jag känna mig lite smått hungrig och hade tänkt kämpa mig ur soffan och briljera i köket. 
Tack och adjö och på återseende! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Gustavsson - 6 maj 2014 20:02

Hallå där kött & blåbär! Jag har precis slagit ett världsrekord i diciplin dagen till ära. Jag har bestämt mig att från och med måndag (igår) ska jag ge mig ut och springa och gymma varje dag hela den här veckan så att man får igång flåset och bygger...

Av Robin Gustavsson - 4 maj 2014 17:29

Hallå! Idag fick jag lust att göra ett inlägg via iPaden. Det blir en rolig utmaning och förmodligen fler stavfel än vanligt då T9 förmodligen kommer att hitta på någon väldigt dum korrigering. Som vanligt. Som rubriken lyder hade jag tänkt att s...

Av Robin Gustavsson - 3 maj 2014 14:33

Tjena, hallå, hej!Ursäktar för den bristande uppdateringen här under de senaste dagarna, jag har dessvärre inte haft tid, eller rättare sagt har jag haft alldeles för mycket tid och helt enkelt inte gjort så mycket att jag haft någonting särksilt att...

Av Robin Gustavsson - 29 april 2014 17:04

Hallå i stugorna! Klockan har precis passerat 17 och jag har intagit soffläget och kommer troligtvis, med största sannorlikhet bli kvar här resten av dagen. En dag som började fantastiskt tidigt då jag klev upp redan klockan 4 för att kolla på Los An...

Av Robin Gustavsson - 27 april 2014 17:03

Hallå igen! Jag har precis kommit in efter att ha slagit ett personligt rekord i ihopsamlade vuxenpoäng under en och samma dag. Jag fick en fix idé att jag inte tycker om ogräs på min uteplats och tog tag i saken och kämpade på för att få bort allt s...

Ovido - Quiz & Flashcards